Αθήνα
Ηλιοφάνεια
26°C
 

Νέα μελέτη λέει ότι η βιταμίνη Β6 θα μπορούσε να ανακουφίσει το άγχος

Μια καρδιά που χτυπάει, πόνοι στο στομάχι, τρέμουλο, ιδρώτας, δυσκολία να κοιμηθείς—αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους το άγχος μπορεί να φέρει πίσω το άσχημο κεφάλι του. Εάν αντιμετωπίζετε συνεχώς τον εαυτό σας να παλεύει με κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, σίγουρα δεν είστε μόνοι. Οι αγχώδεις διαταραχές είναι ο πιο κοινός τύπος ψυχικής ασθένειας στις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα πάνω από το 19 τοις εκατό των ενηλίκων και σχεδόν το 32 τοις εκατό των εφήβων, σύμφωνα με την Ένωση Άγχους & Κατάθλιψης της Αμερικής (ADAA).

Καθώς το στίγμα γύρω από τις ψυχικές ασθένειες μειώνεται, όλο και περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να βρουν τη βοήθεια που χρειάζονται—και διεξάγεται νέα έρευνα για θεραπείες που μπορεί να αποδειχθούν αποτελεσματικές κατά του άγχους. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιο συμπλήρωμα βιταμινών σύμφωνα με μια νέα μελέτη μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σας και τι πρέπει να γνωρίζετε εάν αποφασίσετε να το δοκιμάσετε.

Εάν χρησιμοποιείτε οποιοδήποτε από αυτά τα συμπληρώματα, καλέστε έναν γιατρό, προειδοποιεί η FDA.

Γυναίκα που κεντράρει την αναπνοή της
9nong/Shutterstock

Τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, όπως οι βενζοδιαζεπίνες και τα αντικαταθλιπτικά, χρησιμοποιούνται συνήθως για τη μείωση των συμπτωμάτων του άγχους. Αυτά τα φάρμακα είναι γενικά ασφαλή και αποτελεσματικά. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιείται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οι ασθενείς μπορεί να αρχίσουν να αναπτύσσουν ανοχή και να απαιτούν υψηλότερη δόση. Η ψυχοθεραπεία, ή «θεραπεία ομιλίας», είναι επίσης μια δημοφιλής θεραπευτική επιλογή, είτε ανεξάρτητα είτε χρησιμοποιείται από κοινού με φάρμακα.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές άλλες θεραπευτικές επιλογές. Τόσο η επιστημονική κοινότητα όσο και οι επαγγελματίες υγείας δίνουν αυξανόμενη προσοχή στην αποτελεσματικότητα συμπληρωματικών ή εναλλακτικών θεραπειών για το άγχος, συμπεριλαμβανομένων φυσικών προσεγγίσεων όπως η τακτική άσκηση, ο περιορισμός της πρόσληψης καφεΐνης και αλκοόλ, η άσκηση τεχνικών χαλάρωσης ή αναπνοής και η λήψη διάφορα βότανα ή συμπληρώματα.

νεαρός άνδρας με λευκό πουκάμισο στέκεται στο άσπρο μπάνιο, βγάζοντας βιταμίνες από ένα μπουκάλι χαπιών στο χέρι του
Shutterstock

Μια μελέτη του Ιουλίου 2022 που δημοσιεύτηκε στο Ανθρώπινη Ψυχοφαρμακολογία: Κλινική και Πειραματική διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης Β6 σε υψηλές δόσεις μπορεί να είναι αποτελεσματικά στη μείωση των συναισθημάτων τόσο του άγχους όσο και της κατάθλιψης στους ενήλικες. Συνολικά 478 άτομα ηλικίας 18-58 ετών με αυτοαναφερόμενο άγχος και κατάθλιψη επιστρατεύθηκαν για να λάβουν μέρος στη μελέτη. Οι συμμετέχοντες έλαβαν ημερήσιες δόσεις βιταμίνης Β6, βιταμίνης Β12 ή εικονικό φάρμακο κατά τη διάρκεια ενός μήνα. Στο τέλος του πειράματος, οι συμμετέχοντες που έλαβαν ταμπλέτες βιταμίνης Β-6 ανέφεραν ότι αισθάνονταν λιγότερο άγχος και κατάθλιψη. (Οι επιδράσεις της βιταμίνης Β12 βρέθηκαν να είναι ελάχιστες.)

Αν και αυτά τα ευρήματα είναι πολλά υποσχόμενα, ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Ντέιβιντ Φιλντ, PhD, σημείωσε ότι οι επιδράσεις από τη βιταμίνη Β6 ήταν «αρκετά μικρές σε σύγκριση με αυτό που θα περίμενε κανείς από τη φαρμακευτική αγωγή». Ωστόσο, για όσους υποφέρουν από άγχος που προτιμούν να αποφεύγουν τη συνταγογραφούμενη φαρμακευτική αγωγή, η λήψη βιταμίνης Β6 θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση.

Ισορροπημένος εγκέφαλος
r.classen/Shutterstock

Σύμφωνα με ένα χειρόγραφο που δημοσιεύτηκε στο Ψυχιατρικές Κλινικές της Βόρειας Αμερικής το 2009, συμπτώματα άγχους και άλλες διαταραχές της διάθεσης μπορεί να προκληθούν από «διαταραχή στην ισορροπία της δραστηριότητας στα συναισθηματικά κέντρα του εγκεφάλου». Συγκεκριμένα, τα άτομα με άγχος τείνουν να έχουν μειωμένο αριθμό των ανασταλτικών νευρώνων σε σύγκριση με τους διεγερτικούς νευρώνες – ένα πρόβλημα που η επιπλέον βιταμίνη Β6 βοηθά να διορθωθεί.

«Η βιταμίνη Β6 βοηθά το σώμα να παράγει έναν συγκεκριμένο χημικό αγγελιοφόρο που αναστέλλει τις παρορμήσεις στον εγκέφαλο και η μελέτη μας συνδέει αυτό το κατευναστικό αποτέλεσμα με μειωμένο άγχος μεταξύ των συμμετεχόντων», εξήγησε ο Field σε δήλωση. Αυτός ο «χημικός αγγελιοφόρος» είναι γνωστός ως γάμμα-αμινοβουτυρικό οξύ (GABA) και οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι βρέθηκαν αυξημένα επίπεδα σε συμμετέχοντες στη μελέτη που έλαβαν τα δισκία βιταμίνης Β6.

Για περισσότερα νέα για την υγεία που αποστέλλονται απευθείας στα εισερχόμενά σας, εγγραφείτε στο καθημερινό μας ενημερωτικό δελτίο.

Τροφές με βιταμίνη Β6
Kreminska/Shutterstock

Η βιταμίνη Β6 υπάρχει φυσικά σε τρόφιμα όπως τα πουλερικά, τα είδη ψαριών, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, τα ρεβίθια, οι μπανάνες και τα σκούρα φυλλώδη πράσινα. Αλλά ακόμη και με μια δίαιτα γεμάτη με αυτά τα τρόφιμα, πιθανότατα δεν θα μπορέσετε να αναπαράγετε τις μειώσεις του άγχους που παρατηρήθηκαν στη μελέτη.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, οι συμμετέχοντες έπαιρναν 100 χιλιοστόγραμμα Β6 την ημέρα. Αυτή είναι περισσότερο από 50 φορές μεγαλύτερη από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση που έχει εγκριθεί από τον FDA, η οποία έχει οριστεί στα 1,7 χιλιοστόγραμμα. Για αναφορά, ένα φιλέτο σολομού 6 ουγκιών παρέχει περίπου 1,6 χιλιοστόγραμμα βιταμίνης Β6. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, ο Fields κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “[vitamin B6] Τα συμπληρώματα θα ήταν απαραίτητα για να έχουν θετική επίδραση στη διάθεση».

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ