Αθήνα
Περιοδική συννεφιά
15°C
 

Η κατανάλωση αυτού του δημητριακού για το πρωινό μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Εάν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο διαβήτη ή να διαχειριστείτε τον υπάρχοντα διαβήτη, η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη. Τώρα, οι ειδικοί επισημαίνουν ένα συγκεκριμένο τρόφιμο που λένε ότι θα μπορούσε να μειώσει το σάκχαρό σας και να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Αυτή η απλή βασική τροφή μπορεί να παρασκευαστεί με διάφορους τρόπους, αλλά οι ειδικοί λένε ότι η καθημερινή κατανάλωση ως μέρος του πρωινού σας μπορεί να σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε τα μέγιστα οφέλη. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιος τύπος δημητριακών μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο διαβήτη και πώς να το ενσωματώσετε σε μια ευρύτερη δίαιτα καταπολέμησης του διαβήτη.

Εάν το παρατηρήσετε στο μπάνιο, ελέγξτε για διαβήτη, λένε οι ειδικοί.

Ο άνθρωπος κάνει μια λίστα με υγιεινά τρόφιμα.  Έννοια διατροφής υγιεινού τρόπου ζωής
iStock

Εάν έχετε διαγνωστεί με διαβήτη ή προδιαβήτη, είναι απαραίτητο να διαχειριστείτε την κατάσταση με τη βοήθεια μιας υγιεινής διατροφής. «Μια δίαιτα για τον διαβήτη σημαίνει απλώς να τρώτε τα πιο υγιεινά τρόφιμα σε μέτριες ποσότητες και να ακολουθείτε τακτικά γεύματα», εξηγεί η Mayo Clinic.

Αυτό το πρόγραμμα υγιεινής διατροφής θα πρέπει να είναι «φυσικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλό σε λιπαρά και θερμίδες», εξηγεί ο οργανισμός υγείας. “Βασικά στοιχεία είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Στην πραγματικότητα, η δίαιτα για τον διαβήτη είναι το καλύτερο διατροφικό πρόγραμμα για τους περισσότερους”, προσθέτουν.

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη – ένα μέτρο του πόσο γρήγορα το σώμα μετατρέπει τα τρόφιμα σε ζάχαρη – είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για εκείνους με διαβήτη ή προδιαβήτη.

Αν το δείτε στα πόδια σας, μπορεί να έχετε διαβήτη, λένε οι γιατροί.

Άνθρωπος που τρώει δημητριακά
Shutterstock

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2021 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Σύνορα στη Διατροφή, Η κατανάλωση δημητριακών με κεχρί, μια ομάδα δημητριακών που περιλαμβάνει σόργο και άλλα χόρτα με σπόρους, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Στην πραγματικότητα, η μελέτη διαπίστωσε ότι ο γλυκαιμικός δείκτης των κόκκων κεχριού ήταν 36 τοις εκατό χαμηλότερος σε σύγκριση με άλλα δημητριακά όπως το αλεσμένο ρύζι και το επεξεργασμένο σιτάρι. Τα κεχρί που υποβάλλονται σε ελάχιστη επεξεργασία είναι πιο αποτελεσματικά στη μείωση του γλυκαιμικού δείκτη, έγραψαν οι ερευνητές.

Τα κεχρί έχουν επίσης μια σειρά από άλλα διατροφικά οφέλη: οι ειδικοί λένε ότι είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και μικροθρεπτικά συστατικά όπως ψευδάργυρο, σίδηρο και ασβέστιο. Ωστόσο, η διαρκής κατανάλωση φαίνεται να είναι το κλειδί για τα διαρκή οφέλη. “Τα κεχρί θα πρέπει να αποτελούν μέρος της βασικής μας διατροφής. Τα αποτελέσματα δεν θα διαρκέσουν εάν οι άνθρωποι επιστρέψουν στο πρόχειρο φαγητό και στα εκλεπτυσμένα τρόφιμα.” Anitha SeethaPhD, συγγραφέας της μελέτης και επιστήμονας διατροφής, δήλωσε στην εφημερίδα Ο Ινδουιστής.

Χυλός κεχρί
Shutterstock

Εκτός από τη μείωση του κινδύνου διαβήτη σε υγιή άτομα, τα κεχρί μπορεί επίσης να βοηθήσουν όσους έχουν γνωστές περιπτώσεις διαβήτη να διαχειριστούν την κατάστασή τους. Οι ερευνητές πίσω από τη μελέτη – μια ομάδα εμπειρογνωμόνων στη γεωργία από το International Crops Research Institute for the Semi-Aric Tropics (ICRISAT) – διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου μελέτης, αυτοί οι κόκκοι βοήθησαν τα άτομα με διαβήτη να μειώσουν την A1C ή τον μέσο όρο του αίματος. επίπεδα σακχάρου.

Στην πραγματικότητα, τα άτομα της μελέτης με διαβήτη που κατανάλωναν τακτικά κεχρί είδαν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους να πέφτουν μεταξύ 12 και 15 τοις εκατό (νηστεία και μετά το γεύμα). Αυτό υποδηλώνει ότι η τακτική κατανάλωση κεχρί μπορεί να αποτελέσει μια υγιεινή προσθήκη στην καθημερινή διατροφή των ατόμων με διαβήτη και προδιαβήτη.

Για περισσότερα νέα για την υγεία που αποστέλλονται απευθείας στα εισερχόμενά σας, εγγραφείτε στο καθημερινό μας ενημερωτικό δελτίο.

Κεχρί σε ένα κουτάλι με τα κλαδιά σε ένα ξύλινο τραπέζι.
Shutterstock

Οι επιστήμονες λένε ότι υπάρχουν επίσης περιβαλλοντικά οφέλη από την κατανάλωση κεχριού, το οποίο θεωρείται πιο βιώσιμη καλλιέργεια από άλλα συγκρίσιμα δημητριακά. Για παράδειγμα, η ICRISAT επισημαίνει ότι ένα φυτό ρυζιού χρειάζεται περίπου δυόμισι φορές περισσότερο νερό από ένα μόνο φυτό κεχρί για να αναπτυχθεί.

Τα κεχρί μπορεί επίσης να είναι πιο προσαρμοστικά στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, δεδομένου ότι αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Καλλιέργειες όπως το ρύζι και το σιτάρι δεν μπορούν να ανεχθούν θερμοκρασίες πάνω από 38 βαθμούς Κελσίου (100,4 Φαρενάιτ), ενώ τα κεχρί μπορούν να ανεχθούν θερμοκρασίες άνω των 46 βαθμών Κελσίου (115 F)». SK GuptaPhD, ο κύριος επιστήμονας στο πρόγραμμα αναπαραγωγής μαργαριταριών στο ICRISAT, είπε NPR. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα δείτε περισσότερο κεχρί στο μέλλον, καθώς οι κλιματικοί παράγοντες αναγκάζουν τους αγρότες να προσαρμοστούν.

Μιλήστε με τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σας σχετικά με την ενσωμάτωση του κεχρί στη διατροφή σας, ειδικά εάν έχετε διαβήτη ή προδιαβήτη.

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ