Αθήνα
Ηλιοφάνεια
26°C
 

Μπλε φως: Πώς συμβάλλουν στην υγεία τα γυαλιά με blue light;

Είναι τα μάτια σας κουρασμένα αφού κοιτάτε την οθόνη του υπολογιστή όλη μέρα; Έχετε πονοκέφαλο αφού περάσετε την ημέρα στο φως του ήλιου; Αν ναι, μπορεί να αισθάνεστε τα αποτελέσματα του υπερβολικού μπλε φωτός. Το υπερβολικό μπλε φως μπορεί να αφήσει τα μάτια σας κουρασμένα, μη εστιασμένα και μπορεί να οδηγήσει σε πολλά περισσότερα συμπτώματα. Το μπλε φως μπορεί να είναι πολύ κακό για τα μάτια σας και μερικές φορές είναι αδύνατο να το αποφύγετε. Ευτυχώς, τα γυαλιά μπλε φωτός μπορούν να μπλοκάρουν το μπλε φως και μπορούν να εξουδετερώσουν τις αρνητικές συνέπειές του.

Τι είναι το Blue Light;

Το μπλε φως είναι μέρος του ορατού φάσματος φωτός που μπορεί να δει το ανθρώπινο μάτι. Με απλά λόγια, το φως που βλέπουμε έχει το μικρότερο μήκος κύματος και την υψηλότερη ενέργεια.

Πηγές Μπλε Φωτός

Το μπλε φως αποτελεί περίπου το ένα τρίτο του συνόλου του φωτός που βλέπουμε. Οι πηγές μπλε φωτός περιλαμβάνουν:

  • Ηλιακό φως
  • Οθόνες υπολογιστών
  • Οθόνες smartphone
  • τηλεοράσεις με επίπεδη οθόνη
  • Φώτα LED
  • Φως φθορισμού
  • Συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού (CFL)
  • Οθόνες tablet

Το ηλιακό φως είναι η κύρια πηγή φυσικού μπλε φωτός και οι ψηφιακές συσκευές εκπέμπουν μόνο ένα κλάσμα αυτού που εκπέμπεται από τον ήλιο. Αλλά δυστυχώς, λόγω του χρόνου που ξοδεύουν οι άνθρωποι χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές και του πόσο κοντά τις βλέπουμε, ο κίνδυνος του μπλε φωτός από τις ψηφιακές συσκευές μπορεί να είναι πολύ πιο επιβλαβής από ό,τι φανταζόμαστε.

Πώς σας επηρεάζει το μπλε φως;

Σχεδόν όλο το ορατό μπλε φως περνά μέσα από τον κερατοειδή και τον φακό και φτάνει στον αμφιβληστροειδή. Σε μεγάλες ποσότητες, το μπλε φως μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οφθαλμικής νόσου και να βλάψει την υγεία σας με πολλούς άλλους τρόπους. Μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους το μπλε φως μπορεί να σας επηρεάσει περιλαμβάνουν:

  • Μπορεί να διαταράξει τα πρότυπα ύπνου σας
  • Μπορεί να οδηγήσει σε καταπόνηση των ματιών
  • Μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης οφθαλμικών ασθενειών ,όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας
  • Μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους
  • Μπορεί να προκαλέσει πόνο στα μάτια
  • Μπορεί να προκαλέσει ξηροφθαλμία

Τι είναι τα γυαλιά Blue Light;

Τα γυαλιά μπλε φωτός είναι γυαλιά που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για να μπλοκάρουν ή να φιλτράρουν το μπλε φως. Αν και δεν έχει γίνει πολλή έρευνα σχετικά με την επίδραση των γυαλιών που μπλοκάρουν το μπλε φως, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι τα γυαλιά μπλε φωτός μπορεί:

  • Βελτιώστε την οπτική απόδοση
  • Βελτιώστε την ποιότητα του ύπνου
  • Ανακουφίστε την κόπωση των ματιών
  • Διατηρήστε την υγεία της ωχράς κηλίδας

Τα γυαλιά μπλε φωτός μπορεί να μην λειτουργούν για όλους, αλλά μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της πιθανής βλάβης στα μάτια από την παρατεταμένη έκθεση στο μπλε φως.

Πότε να φοράτε γυαλιά που μπλοκάρουν το μπλε φως

Το μπλε φως είναι παντού γύρω μας, οπότε πώς ξέρετε πότε να φοράτε τα μπλε γυαλιά σας; Συνιστούμε να φοράτε τα μπλε προστατευτικά γυαλιά όταν:

  • Χρησιμοποιείτε οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή για μεγάλο χρονικό διάστημα
  • Περνάτε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους στο φως του ήλιου και δεν έχετε γυαλιά ηλίου
  • Είστε εκτεθειμένοι σε λαμπτήρες LED, είτε στο σπίτι σας είτε έξω από το σπίτι σας

Πρόσθετες Συμβουλές

Εκτός από τη χρήση γυαλιών μπλε φωτός, υπάρχουν μερικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να μειώσετε τα συμπτώματα που σχετίζονται με το υπερβολικό μπλε φως. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Ασκήστε τον κανόνα 20-20-20: Κάντε ένα διάλειμμα από τις ψηφιακές συσκευές κάθε 20 λεπτά για να κοιτάξετε κάτι 20 πόδια μακριά για 20 δευτερόλεπτα. Αυτό δίνει στα μάτια σας ένα διάλειμμα από την οθόνη και τα βοηθά να χαλαρώσουν.
  • Χρησιμοποιήστε οφθαλμικές σταγόνες: Οι οφθαλμικές σταγόνες μπορούν να κρατήσουν τα μάτια σας λαδωμένα όλη την ημέρα εάν αντιμετωπίζετε ξηροφθαλμία από το μπλε φως.
  • Αποφύγετε πολύ χρόνο οθόνης και ηλιακό φως: Ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε την έκθεσή σας στο μπλε φως είναι να περιορίσετε τον χρόνο που αφιερώνετε κοιτάζοντας συσκευές ή στον ήλιο.
  • Αποστασιοποιήστε τον εαυτό σας από τις οθόνες: Για να αποφύγετε την έκθεση στο μπλε φως, καθίστε ένα χέρι μακριά από την οθόνη σας.
  • Χρήση φίλτρων οθόνης: Μπορείτε να εγκαταστήσετε ή να ενεργοποιήσετε ορισμένα φίλτρα οθόνης που μειώνουν την έκθεση στο μπλε φως σε ορισμένες ψηφιακές συσκευές.

  • Προσαρμόστε τον φωτισμό σας: Εάν έχετε λαμπτήρες LED στο σπίτι σας και δεν μπορείτε να τους αλλάξετε, σκεφτείτε να προσθέσετε επιπλέον πηγές φωτός που δεν χρησιμοποιούν λαμπτήρες LED.
  • Φοράτε γυαλιά ηλίου: Εάν περνάτε πολύ χρόνο στον ήλιο, τα μάτια σας θα εκτεθούν σε μεγάλες ποσότητες μπλε φωτός. Φορέστε γυαλιά ηλίου για να προστατεύσετε τα μάτια σας.

Η φροντίδα της όρασης και της υγείας των ματιών σας είναι ένα κρίσιμο συστατικό της συνολικής ευεξίας σας. Κλείστε ένα ραντεβού με τον επαγγελματία οφθαλμολογίας σας για να προσδιορίσετε εάν τα γυαλιά μπλε φωτός είναι η κατάλληλη θεραπεία για εσάς.

ΠΗΓΗ

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ