Αθήνα
Ηλιοφάνεια
32°C
 

4 τρόποι για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πολυβιταμίνη σας

Εάν παίρνετε μια πολυβιταμίνη ως μέρος του πρωινού σας τελετουργικού, δεν είστε μόνοι. Το John Hopkins Medicine αναφέρει ότι οι μισοί ενήλικες στις ΗΠΑ —συμπεριλαμβανομένου του 70 τοις εκατό των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω— λαμβάνουν τακτικά πολυβιταμίνες ή άλλα συμπληρώματα υγείας. Και ενώ η καθημερινή λήψη πολυβιταμινών δεν μπορεί να αναπληρώσει τις κακές διατροφικές συνήθειες, μπορεί να είναι ευεργετικές για την κάλυψη των διατροφικών κενών που μπορεί να λείπουν από τη διατροφή σας.

«Οι πολυβιταμίνες αποτελούν σημαντικό μέρος οποιουδήποτε σχήματος υγείας, ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου», λέει Τρίστα Μπεστ, RD, εγγεγραμμένος διαιτολόγος με συμπληρώματα Balance One. «Μπορούν να επηρεάσουν βαθιά την υγεία σας όταν χρησιμοποιούνται ως συμπλήρωμα μιας ήδη ισορροπημένης διατροφής». Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τις κορυφαίες συμβουλές αυτού του ειδικού για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πολυβιταμίνη σας προκειμένου να βελτιστοποιήσετε την υγεία σας.

Αν δείτε αυτές τις 2 λέξεις σε ένα μπουκάλι συμπληρώματος, μην το πάρετε, προειδοποιούν οι ειδικοί.

Τοστ αβοκάντο με αυγό
Alexandr Vorobev/Shutterstock

Οι βιταμίνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: υδατοδιαλυτές και λιποδιαλυτές. Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες περιλαμβάνουν βιταμίνες Β και βιταμίνη C. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά διαλύονται στο νερό και μεταφέρονται στους ιστούς του σώματός σας χωρίς να αποθηκεύονται. Αντίθετα, οι λιποδιαλυτές βιταμίνες – Α, D, Ε και Κ – απορροφώνται καλύτερα με τα λίπη και αποθηκεύονται στον λιπώδη ιστό και στο συκώτι του σώματος. Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, την υγεία των οστών και την όραση. Απαιτούνται επίσης στη διατροφή για την προώθηση της ανάπτυξης, της αναπαραγωγής και της υγείας, σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH).

Επομένως, η απλή λήψη της πολυβιταμίνης σας με νερό δεν θα κάνει το κόλπο για τη βελτιστοποίηση της απορρόφησης των βιταμινών A, D, E και K. Σκεφτείτε να πάρετε την πολυβιταμίνη σας μαζί με ένα γεύμα ή ένα σνακ που περιέχει διαιτητικά λίπη: αβοκάντο, φυστικοβούτυρο και αυγά είναι όλα υπέροχες επιλογές. Εναλλακτικά, αγοράστε μια υψηλής ποιότητας πολυβιταμίνη που περιέχει πηγή λίπους (π.χ. λιναρόσπορο, καρύδα ή ιχθυέλαιο) για να ενισχύσετε την απορρόφηση βιταμινών.

Διάφορα ποτήρια και αποστάγματα
Νέα Αφρική/Shutterstock

Ένα ποτήρι κρασί ή ένα κρύο μετά από μια κουραστική μέρα μπορεί να είναι ένας απολαυστικός τρόπος για να χαλαρώσετε. Αλλά το να κάνετε την κατανάλωση αλκοόλ μια τακτική συνήθεια μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Β1, Β12, φολικό οξύ και ψευδάργυρο.

Το αλκοόλ μειώνει τη διάσπαση των θρεπτικών συστατικών σε εύπεπτα μόρια μειώνοντας την ικανότητα του παγκρέατος να εκκρίνει πεπτικά ένζυμα. Επιπλέον, το αλκοόλ αναστέλλει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών καταστρέφοντας τα κύτταρα που επενδύουν το στομάχι και το έντερο σας, παρεμποδίζοντας την παροχή θρεπτικών ουσιών στην κυκλοφορία του αίματός σας – για να μην αναφέρουμε, στερείται βιταμινών, μετάλλων και άλλων βασικών θρεπτικών συστατικών.

«Η απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών συστατικών εμποδίζεται από το αλκοόλ», λέει ο Best. «Γι’ αυτό, αποφύγετε να παίρνετε την πολυβιταμίνη σας λίγες ώρες πριν ή μετά την κατανάλωση αλκοόλ, για να αφήσετε χρόνο να αφομοιωθεί».

Γυναίκα που ρίχνει ένα φλιτζάνι καφέ
DC Studio/Shutterstock

Αν σας αρέσει να ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα ζεστό φλιτζάνι java, μπορεί να είστε ένας από τους εκατομμύρια Αμερικανούς που πίνουν καφέ κάθε πρωί. Στην πραγματικότητα, το 66 τοις εκατό των Αμερικανών πλέον πίνουν καφέ καθημερινά – περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ρόφημα (συμπεριλαμβανομένου του νερού της βρύσης) – σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Καφέ. Ωστόσο, η πρωινή σας παρασκευή μπορεί να διαταράξει την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά ορισμένα θρεπτικά συστατικά. «Η καφεΐνη μπορεί να μειώσει ή ακόμα και να αποτρέψει την απορρόφηση ορισμένων βιταμινών και μετάλλων – κυρίως σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου και βιταμίνης Β, τα οποία είναι απαραίτητα για το μακιγιάζ μιας πολυβιταμίνης», λέει ο Best.

Τα καφεϊνούχα ποτά όπως ο καφές και το τσάι περιέχουν ενώσεις που ονομάζονται τανίνες που συνδέονται με θρεπτικά συστατικά (π.χ. σίδηρος) και αναστέλλουν την απορρόφηση. Επίσης, η καφεΐνη αυξάνει την ούρηση, η οποία μπορεί να μειώσει τη συγκέντρωση του σώματός σας σε υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Έτσι, εάν πίνετε αυτά τα δημοφιλή ροφήματα το πρωί, σκεφτείτε να πάρετε την πολυβιταμίνη σας αργότερα μέσα στην ημέρα ή τουλάχιστον μία ώρα μετά την κατανάλωση καφεΐνης. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι το σώμα σας απορροφά όσο το δυνατόν περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Για περισσότερα νέα για την υγεία που αποστέλλονται απευθείας στα εισερχόμενά σας, εγγραφείτε στο καθημερινό μας ενημερωτικό δελτίο.

Γυναίκα που παίρνει βιταμίνες
fizkes/Shutterstock

Όταν παίρνετε τα συμπληρώματά σας έχει σημασία, καθώς κάθε βιταμίνη απορροφάται διαφορετικά και παίζει συγκεκριμένο ρόλο στο σώμα σας. Για παράδειγμα, Ιατρικές ειδήσεις σήμερα αναφέρει ότι οι βιταμίνες Β1, Β12, το συνένζυμο Q10 (CoQ10) και ο σίδηρος είναι θρεπτικά συστατικά που τονώνουν ενέργεια που καταναλώνονται καλύτερα κατά το πρώτο μισό της ημέρας. Ωστόσο, άλλα θρεπτικά συστατικά όπως το μαγνήσιο, το ασβέστιο, το κάλιο και ορισμένες βιταμίνες Β είναι καλύτερα να λαμβάνετε τα βράδια, καθώς προάγουν τον ύπνο και τη χαλάρωση. Επιπλέον, το ασβέστιο και ο σίδηρος δεν πρέπει να λαμβάνονται μαζί, καθώς το ένα αναστέλλει την απορρόφηση του άλλου.

“Οι δοκιμές από τρίτους είναι ένας άλλος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε μια υψηλής ποιότητας πολυβιταμίνη”, λέει ο Best. “Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία κάνει ένα πρόσθετο βήμα για τον έλεγχο του προϊόντος της για επιβλαβείς ουσίες, τις σωστές μετρήσεις θρεπτικών συστατικών και τη βιοδιαθεσιμότητα.”

Εάν παίρνετε πολυβιταμίνες και τρώτε πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα και ποτά, όπως μη γαλακτοκομικά γάλατα, δημητριακά, ποτά που περιέχουν πρόσθετες βιταμίνες και μέταλλα, προσέξτε ώστε η συνολική σας πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων να μην υπερβαίνει τα ασφαλή ανώτερα όρια θρεπτικά συστατικά—και φροντίστε να μιλήσετε με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο σχήμα συμπληρωμάτων.

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ