Αθήνα
Περιοδική συννεφιά
14°C
 

4 συμπληρώματα που πραγματικά τονώνουν τη διάθεσή σας

Όταν είσαι σε κακή διάθεση, μπορεί να φαίνεται ότι τίποτα δεν θα σε βγάλει από το funk σου. Η οικογένεια και οι φίλοι μπορεί να σας πουν να χαρείτε το κέφι (η ρήση λειτούργησε ποτέ;), αλλά ό,τι κι αν προσπαθήσετε, τίποτα δεν φαίνεται να βοηθάει. Αν αυτό σας φαίνεται γνωστό, δεν είστε μόνοι. Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH), σχεδόν ένας στους 10 ενήλικες στις ΗΠΑ υπέφερε από διαταραχή της διάθεσης τον περασμένο χρόνο. Ωστόσο, υπάρχει λόγος ελπίδας: Η ενίσχυση της διάθεσής σας μπορεί να είναι τόσο απλή όσο το να σκάτε ένα χάπι (με το πράσινο φως του παρόχου υγειονομικής περίθαλψης, φυσικά).

«Μερικοί άνθρωποι αποκομίζουν μεγάλα οφέλη από τη λήψη συμπληρωμάτων για να τονώσουν τη διάθεσή τους, ειδικά εάν έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες ή μέταλλα». Λόρα ΠέρντιMD, MBA, πιστοποιημένος οικογενειακός γιατρός στο Fort Benning, Georgia, λέει Καλύτερη Ζωή. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε για τέσσερα συμπληρώματα που υποστηρίζονται από την επιστήμη που μπορούν να σας βοηθήσουν να ομορφύνετε τη μέρα σας και να σας κάνουν να νιώσετε ξανά σαν τον εαυτό σας.

7 συμπληρώματα που πραγματικά σας βοηθούν να ξυπνάτε το πρωί.

Ηλιοφάνεια στην παραλία
Alrandir/Shutterstock

Η βιταμίνη D ονομάζεται «βιταμίνη του ήλιου» για κάποιο λόγο. Σύμφωνα με μια μετα-επισκόπηση πολλών μελετών του 2020, τα άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης. Η ποσότητα βιταμίνης D που παράγει το δέρμα σας εξαρτάται από ορισμένους παράγοντες, όπως το πού ζείτε, ο τρόπος ζωής σας, η εποχή και η μελάγχρωση του δέρματος. Ο εγκέφαλός σας είναι επίσης γεμάτος με υποδοχείς βιταμίνης D, υποδεικνύοντας ότι αυτή η θρεπτική ουσία παίζει ζωτικό ρόλο στη γνωστική λειτουργία και την ψυχική υγεία.

«Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D είναι πολύ συνηθισμένα στους ανθρώπους τους χειμερινούς μήνες, ειδικά σε μέρη του κόσμου που δεν έχουν πολλή ηλιοφάνεια, και σε γυναίκες μετά την εγκυμοσύνη και τον θηλασμό», εξηγεί ο Purdy. «Η αναπλήρωση της βιταμίνης D είναι εξαιρετική όχι μόνο για τη διάθεση, αλλά για το δέρμα και τα μαλλιά, τον ύπνο και πολλές άλλες σωματικές λειτουργίες».

Πόση βιταμίνη D πρέπει να λαμβάνετε για να κρατήσετε μακριά την κακή διάθεση; Σύμφωνα με το NIH, αρκεί μια ημερήσια δόση 800 διεθνών μονάδων (IU). Ωστόσο, η συμπλήρωση με 1.000 έως 2.000 IU μπορεί να είναι μια καλή ιδέα για άτομα που δεν εκτίθενται πολύ στον ήλιο. Μιλήστε με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης πριν πάρετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D.

Γραφική Προβιοτικών
Helena Nechaeva/Shutterstock

Τα αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ψυχικής υγείας και του γαστρεντερικού σας συστήματος, σε αυτό που είναι γνωστό ως «σύνδεση εντέρου-εγκεφάλου». Τα προβιοτικά – τα «καλά» βακτήρια του εντέρου – είναι ευεργετικά για την πρόληψη και τη θεραπεία διαφόρων προβλημάτων ψυχικής υγείας, συμπεριλαμβανομένων των διαταραχών της διάθεσης. Για παράδειγμα, το προβιοτικό Bifidobacterium infantis μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του συνδρόμου χρόνιας κόπωσης.

«Τα προβιοτικά είναι πολύ ασφαλή και στην πραγματικότητα συνιστάται η λήψη τους μετά από αντιβιοτικά ή ιογενείς εντερικές ασθένειες», λέει ο Purdy. «Η λήψη προβιοτικών δεν έχει μειονεκτήματα και κανένας που γνωρίζω δεν συνιστάται να αποφεύγει τα προβιοτικά».

Συμπληρώματα σιδήρου
BooDogz/Shutterstock

Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να σας προκαλέσει χαμηλή ενέργεια, χρόνια κόπωση και αλλαγές στη διάθεση. Εάν αυτά τα συμπτώματα ακούγονται οικεία, μπορεί να είστε ένα από το 25 τοις εκατό των ανθρώπων παγκοσμίως που έχουν έλλειψη σιδήρου. Οι διαταραχές της διάθεσης όπως η κατάθλιψη και το άγχος είναι ένα από τα πιο κοινά σημάδια έλλειψης σιδήρου. Σύμφωνα με το NIH, ο σίδηρος είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη και την ανάπτυξη, την παραγωγή ορμονών και τα σταθερά επίπεδα ενέργειας. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση (RDA) σιδήρου είναι 18 χιλιοστόγραμμα για γυναίκες ηλικίας 19 έως 50 ετών και οκτώ χιλιοστόγραμμα για γυναίκες άνω των 50 ετών και άνδρες.

«Η λήψη σιδήρου μπορεί να τονώσει τη διάθεση [for people with] αναιμία», λέει ο Purdy. «Τα άτομα με έλλειψη σιδήρου θα αισθάνονται νωθρά, θα στερούνται ενέργειας, θα έχουν επίπεδη διάθεση και μερικές φορές ακόμη και θα αναρωτιούνται αν έχουν κατάθλιψη. Μια απλή εξέταση αίματος μπορεί να μας δείξει ότι έχουν αναιμία και με τη λήψη συμπληρωμάτων με σίδηρο, μπορούμε να λύσουμε όλα αυτά τα συμπτώματα».

Μιλήστε με το γιατρό σας πριν πάρετε ένα συμπλήρωμα σιδήρου, καθώς η υπερβολική ποσότητα σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις όπως ηπατική νόσο, καρδιακά προβλήματα και διαβήτης.

Για περισσότερα νέα για την υγεία που αποστέλλονται απευθείας στα εισερχόμενά σας, εγγραφείτε στο καθημερινό μας ενημερωτικό δελτίο.

Βαλσαμόχορτο
Halil ibrahim mescioglu/Shutterstock

Το υπερικό είναι ένα φυσικό αντικαταθλιπτικό που χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή ευρωπαϊκή ιατρική εδώ και χιλιάδες χρόνια. Σήμερα, αυτό το ισχυρό φυτό βοηθά στη θεραπεία διαφόρων καταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων της κατάθλιψης, των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας (ADHD), της ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής (OCD), της ψωρίασης και του άγχους.

Ενώ το υπερικό μπορεί να είναι εξαιρετικό για να τονώσει τη διάθεσή σας, δεν έρχεται χωρίς κάποια μειονεκτήματα. «Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ασφαλές επειδή είναι ένα φυσικό φυτικό φάρμακο, αλλά αυτό το συγκεκριμένο βότανο έχει πολλές αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα», προειδοποιεί ο Purdy. “Δεν θεωρείται ασφαλές για άτομα που είναι έγκυες ή θηλάζουν. Έτσι, ενώ μπορεί να είναι χρήσιμο για άτομα που θέλουν να τονώσουν τη διάθεσή τους, θα πρέπει να λαμβάνεται μόνο με μεγάλη προσοχή.”

Συμβουλευτείτε τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης πριν πάρετε το υπερικό ή οποιοδήποτε άλλο συμπλήρωμα.

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ