Αθήνα
Περιοδική συννεφιά
30°C
 

Κυνηγώντας εξωγήινους σε ουφάδικα, Atari και Gameboy

Οι άγνωστες ιστορίες και οι κόντρες πίσω από τα διαστημόπλοια 10  arcades παιχνιδιών

H αποστολή ήταν μία… «Νικήστε τους εξωγήινους»! Αυτή ήταν η πρόκληση που είχαν να αντιμετωπίσουν οι έφηβοι της δεκαετίας του 70 & του 80 αλλά και του 90.

Εκεί λοιπόν στα «ουφάδικα» τα παιδιά τότε έριχναν το μεγάλο ασημένιο κέρμα, το 20αρικο και έπαιζαν από το μοχλό του μηχανήματος με τέτοιο πάθος σα να πιλόταραν όντως αεροσκάφος. Αυτό το πάθος και η ένταση δεν έσβησε ποτέ. Ακόμη και σήμερα αν βρουν τέτοιο παιχνίδι να κατεβάσουν το παίζουν με μανία.

Κάποια στιγμή τα διαστημόπλοια βρέθηκαν στα σπίτια αρχικά από το Atari και στην συνέχεια από τις υπόλοιπες κονσόλες. Τα πιτσιρίκια της δεκαετίας του 90 μέσω του Gameboy κυρίως αφάνιζαν εχθρικά αεροσκάφη από άλλα σύμπαντα.

Η λογική απλή ως προς το σκοπό, μα ο gamer θέλει ένα στόχο για να γίνει ο πιο καλός και πιο μάχιμος πιλότος του σύμπαντος ολόκληρου.

Τι λέτε, πάμε να προσδεθούμε σφιχτά και να κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο πίσω για να θυμηθούμε κάποια παιχνίδια του διαστήματος;

Τι λέτε; Πάμε να πατήσουμε START και να ξεκινήσουμε;

Space Invaders: Ο παλιός (πιλότος) είναι αλλιώς

Το Space Invaders είναι ένα παιχνίδι shoot ’em up arcade του 1978 που προγραμματίστηκε από τον Tomohiro Nishikado. Κατασκευάστηκε και πωλήθηκε από την Taito στην Ιαπωνία και δόθηκε άδεια στο τμήμα Midway της Bally για διανομή στο εξωτερικό. Το Space Invaders ήταν το πρώτο fixer shooter και ουσιαστικά έθεσε το πρότυπο για το είδος shoot ’em up. Ο στόχος ήταν ο παίχτης να εξαφανίσει τα κύματα από τους εξωγήινους με ένα λέιζερ που είχε στο διαστημόπλοιο του.

Το Space Invaders θεωρείται ένα από τα βιντεοπαιχνίδια με τη μεγαλύτερη επιρροή όλων των εποχών. Βοήθησε στην επέκταση της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών και εγκαινίασε τη χρυσή εποχή των βιντεοπαιχνιδιών arcade. Αποτέλεσε έμπνευση για πολλά βιντεοπαιχνίδια και σχεδιαστές παιχνιδιών σε διαφορετικά είδη, και έχει μεταφερθεί και επανακυκλοφορήσει σε διάφορες μορφές. Η έκδοση Atari VCS του 1980 τετραπλασίασε τις πωλήσεις του VCS.

Και ο πρώτος των πρώτων ήταν το Space-Invaders

Galaxian: Η κόντρα του με το Space Invaders και η έμπνευση από το Star Wars

Το Galaxian είναι ένα ακόμη shooter arcade παιχνίδι το οποίο «γεννήθηκε» 1979 και εκδόθηκε από την Namco. Ο παίκτης αναλάμβανε τον έλεγχο του διαστημοπλοίου Galaxip με απώτερο σκοπό να προστατεύσει τη Γη από τα κύματα των επιθέσεων που ξαπολούσαν οι εξωγήινοι. Μάλιστα σε αυτό το παιχνίδι ο παίχτης έπρεπε να διέθετε πολύ καλά αντανακλαστικά καθώς όταν ζοριζόντουσαν οι εξωγήινοι έκαναν βουτούσαν προς το γήινο διαστημόπλοιο

Το Galaxian ήταν σχεδιασμένο από τον προγραμματιστή της εταιρείας Kazunori Sawano και ουσιαστικά ήταν απάντηση της Namco στους Space Invaders.

Το Galaxian είναι ένα ακόμη shooter arcade παιχνίδι το οποίο «γεννήθηκε» 1979 και ο σκοπός του ήταν να νικήσει το Space-Invaders

Το Space Invaders είχε προκαλέσει αίσθηση στην Ιαπωνία -αλλά και σε όλο τον κόσμο- και η Namco ήθελε ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να την ανταγωνιστεί. Ο Sawano προσπάθησε να κάνει το παιχνίδι απλοϊκό και κατανοητό. Εμπνεύστηκε από τις κινηματογραφικές διαστημικές σκηνές μάχης στο Star Wars, με τους εχθρούς αρχικά να έχουν το σχήμα των TIE Fighters της ταινίας. Το Galaxian είναι ένα από τα πρώτα βιντεοπαιχνίδια με έγχρωμα γραφικά RGB και το πρώτο που χρησιμοποίησε ένα σύστημα υλικού με πλακίδια, το οποίο ήταν ικανό για κινούμενα πολύχρωμα sprites.

Το Defender που έκανε θραύση

Το Defender είναι ένα βιντεοπαιχνίδι scrolling shooter που σχεδιάστηκε από την Williams Electronics το 1980 και κυκλοφόρησε για arcades το 1981. Ένα side-scrolling shooter, το παιχνίδι τοποθετείται είτε σε έναν ανώνυμο πλανήτη είτε σε πόλη (ανάλογα με την πλατφόρμα)

Το Defender ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς τίτλους της χρυσής εποχής των arcade βιντεοπαιχνιδιών, πουλώντας πάνω από 55.000 μηχανήματα και έγινε το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας και ένα από τα παιχνίδια arcade με τις υψηλότερες εισπράξεις ποτέ. Οι έπαινοι μεταξύ των κριτικών επικεντρώθηκαν στα οπτικοακουστικά και το gameplay του παιχνιδιού.

Το Phoenix και οι καινοτομίες του με τη μουσική και την…ασπίδα

Το Phoenix ήταν αρκετά μοναδικό όταν κυκλοφόρησε στα arcades το 1980 λόγω του ότι είχε πέντε ξεχωριστά στάδια, και συνεχιζόμενα μουσικά κομμάτια που «έντυναν» το παιχνίδι. Σε αυτό το σημείο να τονιστεί ότι η μουσική στα παιχνίδια δεν ήταν ακόμα πολύ συνηθισμένη εκείνη την εποχή πόσο μάλλον ένα παιχνίδι shoot ’em up arcade να έχει πέντε διαφορετικές μουσικές συνθέσεις.

Οι παίκτες είχαν επίσης μια ασπίδα για να προστατεύσουν προσωρινά το διαστημόπλοιό τους, αν και θα περνούσαν αρκετά δευτερόλεπτα μέχρι να χρησιμοποιηθεί ξανά η ασπίδα. Άλλη μια καινοτομία που είχε το παιχνίδι.

Scramble: Η πρώτη παγκόσμια επιτυχία της Konami

Το Scramble είναι ένα παιχνίδι shooter side-scrolling που κυκλοφόρησε για arcade το 1981. Αναπτύχθηκε από την Konami και κατασκευάστηκε και διανεμήθηκε από τη Leijac στην Ιαπωνία και τη Stern στη Βόρεια Αμερική. Ήταν το πρώτο side-scrolling shooter με αναγκαστική κύλιση και πολλαπλά διακριτά επίπεδα, που χρησίμευσε ως βάση για μεταγενέστερα side-scrolling shooters.

Ήταν η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Konami παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, πούλησε 15.136 arcade μηχανήματα μέσα σε πέντε μήνες.

Το Scrable σε μηχάνημα

Αξιοσημείωτο και απορίας άξιο είναι ότι το Scramble δεν μεταφέρθηκε σε καμία σημαντική σύγχρονη κονσόλα ή υπολογιστή.

Το Scramble μπήκε στη λίστα με τα 100 καλύτερα παιχνίδια arcade στην Έκδοση Gamer’s World Records Guinness. Το 1996, η GamesMaster κατέταξε την έκδοση arcade στην 60η θέση στα «100 κορυφαία παιχνίδια όλων των εποχών».

Megamania: Ο μεγάλος αδερφός του Astro Blaster

Το Megamania είναι ένα παιχνίδι για το Atari που φτιάχτηκε από τον προγραμματιστή Steve Cartwright και εκδόθηκε από την Activision το 1982. Οι εκδόσεις κυκλοφόρησαν για την οικογένεια Atari το 5200 και Atari 8-bit το 1983. Το Megamania είναι «αδερφός» ενός παρόμοιου παιχνιδιού με τον arcade τίτλο της Sega το Astro Blaster. Και τα δύο παιχνίδια έχουν σχεδόν πανομοιότυπα μοτίβα προσέγγισης εχθρών με τον παίκτη να βασίζεται σε έναν μετρητή «ενέργειας». Τα διαστημόπλοια του gamer είναι εντυπωσιακά παρόμοια και στα δύο παιχνίδια.

Μάλιστα το συγκρότημα The Tubes ερμήνευσε ένα θεματικό τραγούδι Megamania σε μια τηλεοπτική διαφήμιση του 1982 που διαφήμιζε την έκδοση Atari 2600 του παιχνιδιού.

Gyruss: Από τον «μπαμπά» του Street Fighter II

Το Gyruss είναι ένα arcade shoot ’em up παιχνίδι που σχεδιάστηκε από τον Yoshiki Okamoto και κυκλοφόρησε από την Konami το 1983.Μια βελτιωμένη έκδοση για το Family Computer Disk System κυκλοφόρησε το 1988, η οποία κυκλοφόρησε στο Nintendo Entertainment System στις αρχές του 1989.

Το gameplay είναι παρόμοιο με αυτό του Galaga σε μορφή tube shooter, με το διαστημόπλοιο του παίκτη να κοιτάζει προς την οθόνη και να μπορεί να κινείται γύρω από την περίμετρο ενός νοητού κύκλου.

Το Gyruss είναι το δεύτερο και τελευταίο παιχνίδι που σχεδίασε ο Yoshiki Okamoto για την Konami, μετά το Time Pilot. Λόγω διαφωνιών για τις αμοιβές, απολύθηκε μετά την κυκλοφορία αυτού του παιχνιδιού και σύντομα εντάχθηκε στην Capcom, όπου έγραψε το 1942 και στην συνέχεια το Street Fighter II.

Το Gradius έγραψε ιστορία στις οικιακές οθόνες

Το Gradius είναι ένα από τα games που έγραψαν ιστορία στην κατηγορία των shoot ’em up παιχνιδιών. Κυκλοφόρησε το 1985, από την Konami για μια ποικιλία φορητών πλατφορμών, κονσολών και arcade πλατφορμών. Σε πολλά παιχνίδια της σειράς, ο παίκτης ελέγχει το διαστημόπλοιο που έφερε το όνομα Vic Viper.

OverKill: The Six-Planet Mega Blast και φόρτωμα μέσω του MS-DOS

Μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση -που αν την περιγράψουμε αναλυτικά οι νεότεροι αναγνώστες θα μας αποκαλέσουν highlanders- είναι αυτή του overkill παιχνίδι το οποίο «φορτώναμε» μέσω του MS DOS. Ναι καλά θυμάστε, τη μαύρη οθόνη που πατάγαμε DIR και ENTER για να εντυπωσιάσουμε τα κορίτσια… Αυτό το παιχνίδι βγήκε το 1992 και είναι γνωστό ως OverKill: The Six-Planet Mega Blast. Το παιχνίδι σχεδιάστηκε από τον Ste Cork με τη βοήθεια του Martin Holland. Ο Ste Cork δήλωσε την εγγεγραμμένη έκδοση δωρεάν λογισμικού στις 23 Ιουλίου 2008.

R-Type: Το διαστημόπλοιο που ένωσε τους gamers

Τελευταίο αλλά το καλύτερο όλων το R-Type το οποίο ήταν και το παιχνίδι που ουσιαστικά αποτέλεσε γέφυρα στις γενιές. Το έπαιζαν και οι παλιότεροι gamers αλλά επειδή μπήκε στο Gameboy και στο SNES έγινε ανάρπαστο και στα παιδιά που μεγάλωναν την δεκαετία του 90.

Το R-Type είναι ένα arcade βιντεοπαιχνίδι που κυκλοφόρησε από την Irem το 1987 και το πρώτο παιχνίδι της σειράς που έμελλε να γράψει ιστορία με πολλές εκδόσεις μέχρι και σήμερα . Ο παίκτης ελέγχει ένα διαστημόπλοιο, το R-9 «Arrowhead»,και προσπαθεί να καταστρέψει τους Bydo,μια ισχυρή εξωγήινη φυλή που θέλει να εξαφανίσει όλη την ανθρωπότητα.

14.jpg
Το R-Type ήταν το πρώτο παιχνίδι που έτρεξε στο σύστημα arcade 16-bit

Το R-9 μπορεί να αποκτήσει μια λαμπερή τροχιακή συσκευή που ονομάζεται «Force», προστατεύοντάς την από τα εχθρικά πυρά και παρέχοντας πρόσθετη δύναμη πυρός.

Το R-Type ήταν το πρώτο παιχνίδι που έτρεξε στο σύστημα arcade 16-bit M72 της Irem.

Η ομάδα προγραμματισμού του R-Type εμπνεύστηκε από τους Gradius, Aliens και έργα του H.R. Giger. Η μουσική συντέθηκε από τον Masato Ishizaki, ενώ τα σχέδια χαρακτήρων ήταν του «AKIO».

Δείτε κι αυτά από το Weekend Edition

Το kick off μας έμαθε να παίζουμε μπάλα στην… τηλεόραση

Double Dragon ΙΙ: Το Beat-em-up video game που έφερε «επανάσταση» στο είδος

Όταν κάναμε στην άκρη το Fifa και το Pro για να παίξουμε Manager

Πηγή

Κοινοποίησε το

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ